דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס חשבי שכר 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1911 פעמים ]

אם אתם מחפשים לעצמכם מקצוע מעניין ומכניס לעתיד ואם יש לכם ראש טוב למספרים - שווה לכם לשקול לקחת קורס חשבי שכר. מדובר בקורס אשר מועבר במספר מכללות ברחבי הארץ ומקנה ללומדים אותו ידע בתחום הכנת המשכורות.

מטבע הדברים, בכל חברה כמעט מסדר גודל מסויים, יש צורך בתפקיד של חשב שכר, אשר מטפל בנושא הכנת משכורות העובדים. כמו כן, ישנן בשוק לא מעט חברות אשר מציעות שירותי חישוב שכר כמיקור חוץ לחברות אחרות, וגם בהן מועסקים חשבי שכר רבים.

במסגרת הלימודים בקורס חשב שכר נלמדים נושאים שונים כמו היבטי המס הרלוונטים לחישובי השכר, הנושאים המשפטיים השונים הקשורים בכך וכמובן החלק החשבונאי. כמו כן נלמדות תוכנות מחשב אשר ניתן להשתמש בהן על מנת לבצע את חישובי השכר השונים על כל הנגזרות השונות שלהן, כמו נגזרות המיסוי, הפרשות לפנסיה ולביטוחים וכו'.

קורס חשבי שכר נמשך בדרך כלל כחצי שנה עד שנה, וברוב המכללות הוא מועבר בלימודי בוקר או ערב או ביום שישי, כך שניתן בהחלט ללמוד אותו גם במהלך של עבודה סדירה או לימודים אחרים. תנאי הקבלה לקורס חשבי שכר הם 12 שנות לימוד - כך שאין צורך בפסיכומטרי.

קורס חשבי שכר נמשך בדרך כלל כ-40 שעות לימוד אקדמאיות ובסיומו מקבלים דיפלומת חשב שכר מורשה מטעם לשכת רואי החשבון, כאשר קבלת הדיפלומה מותנית במעבר של בחינות הלשכה. במהלך הלימודים נלמדים נושאים נוספים כמו דמי הבראה, גמלאות, זכויות העובדים, קופות גמל, הכנסות פטורות ממס ועוד.

ע"מ לשמור על רמת העדכון נדרשים חשבי שכר להשתתף כל שנה ב-3 ימי עיון של 15 שעות שנתיות. החוקים והתקנות השונות מתעדכנים בתחום לעתים קרובות ולכן יש צורך בשמירה ובמעקב צמוד אחר השינויים.

לאחר שמסיימים את הלימודים ועובדים בתחום ניתן להמשיך ולהשתדרג בקורסים נוספים אשר יהפכו אתכם לחשבי שכר בכירים, דבר שיאפשר לכם לנהל מערכים מורכבים יותר, לנהל חשבים אחרים ולהתקדם לתפקידי ניהול. קורס חשב שכר בכיר הוא כמובן ארוך יותר וכולל בדרך כלל סביב 150 שעות לימוד אקדמיות. גם הוא מועבר במכללות שונות ברחבי הארץ.

אם אתם מתעניינים בלימודים בתחום - שווה לכם להתחיל לבדוק במכללות השונות ברחבי הארץ אילו קורסים בתחום הן מעבירות ומתי הם מתחילים, להשוות בין המחירים, המרצים ולקבל חוות דעת של התלמידים השונים שלמדו בהן ולבחור באיזו מהן כדאי לכם לקחת את הקורס. שיהיה בהצלחה!

ליאת כהן,
עורכת תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב